KBO Oldenzaal is een senioren organisatie in Oldenzaal met ongeveer 850 leden.

Senioren voelen zich thuis bij onze vereniging. We bieden iedere maand een groot aanbod van activiteiten aan, variërend van wandeltochten , fietstochten, excursies, feesten, en informatieve bijeenkomsten. Ook kunnen we hulp bieden bij belastingaangifte, WMO en andere papieren, die al of niet digitaal ingevuld moeten worden. We bieden activiteiten als inloop café en gezelligheids activiteiten.

Indien mogelijk en gewenst geven we de plaatselijke overheid commentaar en kritiek op het ouderen beleid. Wij komen voor de senioren op, houden hen op de hoogte en brengen hen ontspanning en de mogelijkheid elkaar te ontmoeten.

Er zijn allerlei redenen waarom iemand lid is van de KBO Oldenzaal. De een vindt de behartiging van de belangen van senioren, belangen op het gebied van welzijn, wonen en zorg van belang. Dat de stem van senioren gehoord wordt bij de plaatselijke overheid. Een ander wil graag deelnemen aan de activiteiten van de afdeling. Weer een ander gaat voor de voordelen die de KBO biedt, of steunt de KBO uit solidariteit.

Wij zijn een afdeling van KBO Overijssel. U kunt op de hoogte blijven van actuele ontwikkelingen en voor senioren belangrijke onderwerpen en activiteiten.

Deze onderwerpen verschijnen in het maandblad “ONS magazine voor senioren.” Daarnaast vindt u in ons maandelijkse blad, de NIKO, de activiteiten van de maand.

Wilt u zich actief inzetten? Neem dan contact op met de secretaris van onze afdeling.